Skru op for din søgeordsannoncering med automatisering

For en lang række virksomheder er Google søgeordsannoncer en vigtig kilde til at få relevant trafik til hjemmesiden. Desværre, er det ofte en manuel opgave at vedligeholde annoncerne, medmindre man benytter sig af feedbaserede søgeordsannoncer.

 

Hos Web2Media har vi både feedspecialister og Google Ads-eksperter, der i samarbejde skaber et effektivt og automatiseret setup på søgeordsannoncering for en lang række af vores kunder.

 

Her er 3 hurtige fordele ved feedbaserede søgeordsannoncer:

  • Søgeord og annoncer opdateres automatisk
  • Annoncer kan indeholde dynamiske attributter (fx pris eller besparelser)
  • Annoncer opdateres automatisk, ud fra hvilke produkter eller ydelser du tilbyder.

 

Hvorfor er det en god idé?

Med feedbaserede søgeordsannoncering kan du vedligeholde og oprette søgeordsannoncer automatisk ud fra de produkter, du aktuelt har på lager, eller de ydelser du aktuelt tilbyder.

Annoncerne opdateres ud fra den produktinfo, du har tilgængelig på din hjemmeside, og som er udstillet i dine produktfeeds. Har du fx produkter, der ikke er på lager, eller begynder du at tilbyde en ny ydelse, så vil annonceringen for de nye produkter/ydelser automatisk være på pause eller blive aktiveret, alt efter hvilken status de har i dit produktfeed. Det er smart, ikke?

 

Det kunne fx se således ud:

Når vi arbejder med automatiseret søgeordsannoncering, så anvender vi WakeUpData til feedhåndtering og datatilpasning. Derefter oprettes annoncerne i Optmyzr, hvor det kan se således ud:

Eksempel 1: Lokal annoncering for biler fra bestemte mærker:

Eksempel 2: Annoncering for make-up fra et bestemt mærke:

De dynamiske værdier gør, at annoncerne automatisk bliver opdaterede, så snart der sker ændringer på din hjemmeside på fx lagerstatus eller pris.

 

Hvad kræver det af mig:

Det kræver grundlæggende 2 ting for at komme i gang:

  1. En solid datastruktur: I både dine produktfeeds og på din hjemmeside er det vigtigt at være konsekvent med den data, der anvendes. Afvigelser fra om man fx bruger ”oe” eller ”o” i stedet ”ø” i URL’en, gør det svært at lave annoncer ud fra fastsatte regler.
  2. Gode landingssider: Med feedbaserede søgeordsannoncer kan du sende trafik til en lang række landingssider, som ikke nødvendigvis kun er produktsider. Siderne bør være relevante i forhold til de søgeord, man køber trafik på.

Desuden kræves det, at dine data opdateres jævnligt (gerne dagligt), så den data der anvendes i annoncerne, er korrekte.

Hos Web2Media bruger vi WakeUpData til at modificere og tilpasse din produktdata. Til automatisk søgeordsannoncering kan vi ofte anvende det produktfeed, der allerede anvendes til Google Merchant Center, og vores dygtige feedspecialister kan ofte tilpasse jeres feed, så det passer til et automatisk setup på søgeordsannoncering.

 

Stadigvæk ikke overbevist?

Kun fantasien sætter grænser for, hvordan vi kan bygge annoncer ud fra feeds. Vi kan udstille alt fra laveste pris eller største besparelse til antal på lager eller lagerstatus pr. enkelt by i dine søgeordsannoncer.

Når den indledende opsætning er på plads, så kan vi desuden langt hurtigere bygge effektive søgeordsannoncer end ved en manuel opsætning.

Er du nysgerrig på hvordan vi måske kan optimere dit setup ved hjælp af automatiske søgeordsannoncer med et feed? Så kontakt os allerede i dag via nedenstående formular eller giv os et kald.

Skal vi hjælpe med at vækste din digitale forretning?