Sådan sælger du dine produkter med Performance Max, før de rammer dit lager

Det lyder måske lidt som et drømmescenarie, men ikke desto mindre, er det muligt for dig at udnytte muligheden for at sælge dine varer, imens du venter på, at de rammer dit lager. Det er faktisk ikke en gang en særlig kompliceret opsætning. Lad os løbe igennem, hvordan du gør.

Ved at bruge værdierne 'backorder' og 'preorder' i dine produktfeeds til Performance Max, har du netop muligheden for at sælge dine produkter, allerede inden du får dem på lager.

Hvorfor er det en god idé?

Ved at udnytte alle muligheder med produktets tilgængelighed, kan du få flere visninger og mere salg på dine produkter – også selvom de endnu ikke er på lager. Smart, ikke?

3 hurtige fordele ved at sælge produkter, som du endnu ikke har på lager:

  • Optimereret lagerkapacitet
  • Øget salg fra produkter, selvom de ikke er på lager endnu
  • Øget chance for at få det maksimale ud af trends og kampagner.

Faktisk kan vi se, at hele 8% af den samlede omsætning fra Performance Max kommer fra produkter i enten 'backorder' eller 'preorder' på de kunder som benytter sig af denne mulighed. Hvis alternativet er, at produkterne meldes ikke på lager, så vil det i de fleste tilfælde betyde tabt omsætning.

Du kan læse mere om de understøttede værdier og de tekniske krav fra Google her.

Hvad kræver det af mig?

Det kræver grundlæggende 2 indsatser fra din side:

  1. Dit produktfeed skal opdateres med attributten 'tilgængelighed', og du skal udstille 'dato for tilgængelighed i produktfeedet'.Det kunne se således ud i dit produktfeed:
  2. Potentielle kunder skal kunne købe dit produkt fra din hjemmeside. Her skal de også oplyses om, hvornår I forventer, at produktet er på lager igen.

Det er vigtigt, at informationen i produktfeedet matcher den info, der er på din hjemmeside. Derfor skal du også tydeligt angive, når et produkt er i restordre (backorder) eller ligger til forudbestilling (preorder).

Det kunne se således ud på din produktside:

Er du stadigvæk ikke overbevist?

Når produkter pludselig bliver meget populære på ganske kort tid – enten som følge af skarpe kampagnepriser eller på grund af Word of Mouth - så tager det ikke lang tid før de kan blive udsolgt.

Med brug af preorder kan du komme først til salget og med brug af backorder kan du blive ved med at sælge mens dine konkurrenter melder ”udsolgt”. Dine produkter vil således være synlige mens konkurrencen på Google er lavere og dermed kan du opnå billigere salg fra kanalen.

Det kalder vi effektiv feed-optimering og smartere annoncering med Google Ads.

Skal vi hjælpe med at vækste din digitale forretning?