Når du kører Performance Max-produktannoncer, så vil det være en fordel for dig at optage flere annoncepladser i konkurrencen om konverteringsparat-trafik på Google shopping. Én af måderne du kan optage flere annoncepladser på, og samtidig sikrer, at dine priser bliver mere attraktive, kan være ved hjælp af bundles.
Men hvad er bundles, tænker du måske? Bundles er, når du samler dit hovedprodukt med tilhørende produkter, men til en samlet pakkepris. Fx hvis du sælger en ansigtscreme med dertilhørende ansigtsrens.
Hvorfor er det en god idé?
Ved at udnytte mulighederne med bundles i enten populære varekombinationer/pakketilbud eller salg af flerstykspakker, kan du få vist flere af dine produkter på Google shopping samtidig. Det kan fx se således ud:
Her er 3 hurtige fordele ved at sælge produkter i foruddefinerede sampakker:
- Mulighed for øget kurvstørrelse
- Optag mere annonceplads plads på Google
- Gør dine priser mere attraktive grundet lavere udgifter til fragt
På udvalgte produkter kan du desuden med fordel vise enhedspriserne til dine potentielle kunder. Hvis du kan give dine kunder en lavere pris, når de køber pakker med flere varer, så vil enhedspriserne vise, at dine produkter i bundles har en mere attraktiv pris per styk.
Hvad kræver det af mig?
At få bundles vist i dine Performance Max-kampagner, kræver at du tilføjer en værdi til dit produktfeed, der fortæller Google om dit produkt er en bundle (is_bundle = yes/true) eller ikke en bundle (is_bundle = no/false).
Dine bundles bør desuden oprettes som selvstændige produkter på din hjemmeside, med et unikt vareid.
Du kan læse mere om de understøttede værdier og de tekniske krav fra Google her.
Stadigvæk ikke overbevist?
Når du kan sælge flere produkter på samme ordre, minimerer du dine udgifter til fx fragt.
Den besparelse du opnår her, kan du med fordel trække fra prisen på dit bundle. Det kan gøre dine priser endnu mere attraktive for kunder, der gerne vil købe dine bundles, uanset om det er flere af samme produkt eller en populær kombination.