Google har i denne uge varslet ændringer i deres annonceformat. Det er en konsekvens af, at Google tidligere på året fjernede sideannoncerne fra søgeresultatet. Læs mere om de nye annonceformater her.
Ændringerne betyder, at vi i dag har op til 4 topannoncer frem for 3 tidligere. De har samtidig betydet, at der er en masse tom plads i søgeresultaterne, der hvor Google tidligere viste sideannoncer. Det er netop den plads, som Google nu varsler, at de vil arbejde med ved at udvide størrelsen af topannoncerne.
Op mod julesalget lancerer Google de nye og forbedrede annoncer, og det har stor betydning for synligheden på Google – ikke mindst på mobiltelefoner, idet annoncerne bliver længere her.
Annoncerne udvides med:
- 5 tegn mere i overskriften
- Tilføjelse af en overskrift mere
- 10 tegn mere i beskrivelsesfeltet.
Det betyder mere synlighed, især på mobilenheder. Det er ekstra interessant, fordi væksten nu kommer fra mobil.
Effekten er størst, før alle kommer på – prøv betaversionen nu
Googles eksperter vurderer, at annoncører, der deltager i betaversionen, vil få en betydelig forbedret performance:
- Bedre CTR
Op til 20 % stigning i CTR i forhold til nuværende annoncer - Mobiloptimering
50 % større visning på mobiltelefoner - Bedre indhold
Mere plads til kreative annoncetekster
.Som Google Partner er vi hos Web2Media begejstrede for allerede nu at kunne tilbyde dig betaversionen af dette nye tekstformat – Expanded Text Ads.
Download Google Shopping-guide
Vil du opnå succes med Google Shopping? Download guiden, hvor vi deler ud af vores ekspertviden, og du lærer alle hemmelighederne bag en succesfuld Google Shopping-annonce.
Vær en af de første til at komme i gang med de nye annonceformater
Og kom foran dine konkurrenter.
Kontakt vores specialist for at høre mere om både betaversionen og de konkrete ændringer til efteråret.