Effekterne af en høj kundetilfredshed
Tilfredse kunder er essentielle for enhver virksomheds succes. Er kunderne tilfredse med dine produkter og tjenester, er de mere loyale og køber oftere og mere. At arbejde struktureret med kundetilfredshed handler om mere end bare at være flink ved sine kunder, det giver også værdi for forretningen og øget omsætning. For at få mest muligt ud af arbejdet med kundetilfredshed skal man have styr på sine data og indsamle feedback fra kunderne. Der er mange metoder til at måle kundetilfredshed, og den bedste løsning for dig kommer an på, hvad du ønsker at opnå.
Højere livstidsværdi
Glade og tilfredse kunder har en højere livstidsværdi.
Lavere churn
Glade kunder bliver typisk længere, der kan reducere udgifterne til at investere i nye kunder.
Positiv word-of-mouth
Glade kunder fortæller om deres gode oplevelser, og særligt når de har en dårlig.
Langsigtet succes
Kundecentriske virksomheder der arbejder strategisk med at have tilfredse kunder vækster mere over tid end deres konkurrenter (Forrester 2018).
Indsamling af feedback fra kunderne
For at skabe en forståelse af og give muligheden for at forbedre kundetilfredsheden, er indsamling af feedback fra jeres kunder uundgåelig. At komme i gang med at indsamle feedback fra kunderne er nemt, men at indsamle den rigtige data, der gør dig i stand til at træffe de rigtige beslutninger kan være mere kompleks. Vi rådgiver i og faciliterer implementeringen af effektive feedbacksystemer og udfører dybdegående dataanalyser. Vi vægter datadrevet beslutningstagning og benytter indsigterne til at drive vedvarende forbedringer og højne kundetilfredsheden.
Net Promoter Score - NPS
Til at måle den overordnede kundetilfredshed anbefaler vi de fleste af vores kunder at benytte metoden Net Promoter Score, eller NPS.
NPS for kundetilfredshed: NPS giver indsigt i kunders tilfredshed og tilbøjelighed til at anbefale virksomheden.
Værdi af korrekt implementering: NPS er nyttig til at kortlægge værdiskabelsen i kunderejsen og måle effekten af indsatser over tid.
Hvis metoden implementeres korrekt, er den et godt værktøj til at kortlægge, hvor i kunderejsen der skabes mest værdi for kunderne og til at måle effekten af indsatser over tid.
Kontakt os i dag
Skal vi tales ved om kundetilfredshed?
Dorte Karlsson
Senior Rådgiver og Forretningsudvikler