Hvordan TikTok hjælper med at øge både trafik og omsætning fra de 18-25-årige

Rossmann-tiktok

Rossmann sælger et stort udvalg af hverdagsprodukter inden for bl.a. hårpleje, hudpleje, kosmetik, rengøring, ting til dyr, husholdning, babyting og helse til lave priser. Rossmann er en tysk drogeriekæde. Kæden har mere end 4000 butikker fordelt i Europa.

Udfordring

Målgruppen 18-25 år stod samlet set kun for 5% af omsætningen og ligeledes kun 7% af trafikken.

Dette er på trods af, at det er en vigtig målgruppe, som ROSSMANN fører et stort varesortiment over for.

Markedsføring på Metas platforme havde indtil videre haft svært ved at skabe engagement fra netop denne målgruppe.

Løsning

Indsats på TikTok med 2 ugentlige post/annoncer i en samlet periode på tre måneder fra februar til og med april 2023.

Resultat

Øget trafik og omsætning fra målgruppen 18-25 år.

Målgruppen er steget fra at udgøre 7,7% af trafikken til 10,2% samt 5% af omsætning til 7,7%. Derudover opnår vi en vækst i sessioner på +84%, hvilket er langt mere end den generelle vækst.

Resultatet

0

vækst i sessioner

0

vækst i omsætning

0

vækst i konverteringsrate

ROSSMANN og TikTok

Kunden havde tre målsætninger med indsatsen:

  1. At få flere følgere, så vi kunne opnå flere tilgængelige features.
  2. At få flere visninger. ROSSMANN ønskede at få mange visninger i målgruppen.
  3. At øge trafikken til websitet, og at øge antallet af konverteringer.

Vi fandt ud at der er et naturlig maximum for, hvor meget vi kunne bruge på TikTok til vores målgruppe (ca. 15.000 kr. pr. mdr.)
Vi fandt et godt niveau med ca. 1,5 mio. visninger pr. måned til ca. 250.000 brugere med en frekvens på 6 - det gav det antal konverteringer, som vi havde brug for.

Resultatet er meget afhængig af annoncekvalitet og -indhold.

ROSSMANN og Web2Media

ROSSMANN kontaktede W2M i 2019, fordi de ønskede at træde ind på det danske marked med deres webshop. Vi har således hjulpet dem med alt lige fra analyse af markedet, go-live strategi og marketing, samt branding strategi. Kendskabet til ROSSMANN var begrænset i Danmark, men via større branding push med videoproduktion udført af W2M, var vi i stand til at øge kendskabet over de første måneder mange gange og derved komme tættere på en forretning, som kan stå på egne ben.
Vi har efterfølgende samarbejdet omkring marketing og strategi på det danske marked på kanaler, som Google Ads, YouTube, SEO, Email, Meta, Pinterest og TikTok.
Kom igang

Få en uforpligtende sparring

Skal du også have mere ud af dine marketingkroner? Kontakt os allerede i dag og få en uforpligtende sparring om, hvordan vi kan hjælpe dig.

Vi glæder os til at høre fra dig.

Anders Schultz
Head of Paid Ads