Skal vi ikke lige uddybe det?

CPF Denmark A/S er den skandinaviske afdeling af Charoen Pokphand Foods, som er én af Asiens største fødevareleverandører. Gennem deres brand, Kitchen Joy, fremstiller de blandt andet thailandske færdigretter under navnet, Thai Cubes. De sælger ikke direkte til slutbrugeren, men forhandler deres produkter gennem detailforretninger, herunder primært Salling Groups kæder.

CPF’s største udfordring er at sikre, at forbrugeren vælger deres færdigretter, når de står overfor de mange valgmuligheder i supermarkedet.

Derfor har CPF og Web2Media gennem næsten 2 år arbejdet målrettet på at øge kendskabet til Kitchen Joy og herunder produktet Thai Cubes. Et samarbejde der bl.a. har resulteret i en månedlig stigning i antallet af brandsøgninger med 84%.

Læs med og bliv klogere på samarbejde, strategi og resultater.

Strategi og indsatser:

  • Udvikling af digitalt lag på eksisterende offline kampagner via 3D-filter interaktion med brand og produkt
  • Målrettet SoMe-marketing såsom konkurrencer, der binder offline- og online tiltag sammen
  • Løbende strategisk og operationel sparring på udviklingen af koncepter

Kampagnen startede som et offline koncept, hvor vi skulle designe plakater til landets gymnasier og videregående uddannelser. Web2Media ønskede at tilføje et ekstra digitalt lag til kampagnen for at engagere målgruppen bedst muligt. Det var sådan, konceptet omkring et 3D-filter kom til live. Konceptet gik ud på, at forbrugerne skulle tage et billede med Thai Cube-filteret og sende det ind til CPF for at deltage i en konkurrence.

- Vinderne af konkurrencen – en hel klasse med deres hjemmelavede Thai-cubes på hovedet.

 

For at eksponere kampagnen har vi annonceret på både Facebook, Instagram og YouTube. Derudover arbejdede vi med en influencer-strategi, hvor vi i samarbejde med 2 forskellige influencer-bureauer, fik engageret flere mikro-influencere på Instagram samt nogle store YouTubere. Ud af dette samarbejde blev der blandt andet produceret to videoer, som har fået +500.000 organiske visninger på to YouTuberes respektive kanaler.

Resultater:
+8.000 mennesker har benyttet filteret

Kampagnen har været yderst succesfuld. Indenfor en periode på 3 måneder, har vi skabt følgende resultater:

• +8.000 mennesker har brugt filteret, og selve filteret er blevet eksponeret 91.000 gange
• +500.000 er kampagnen via annonceringen nået ud til
• +2,4 mio. eksponeringer af alt annoncerelateret materiale
• +500.000 samlede organiske afspilninger på to YouTuberes kanaler

”Da vi først kontaktede Web2Media var det med henblik på, at de skulle håndtere vores Instagram-konto. Vores samarbejde har dog udviklet sig til meget mere end det, og i dag er Web2Media som en udvidelse af vores marketingafdeling. De kommer selv med nye idéer og input og arbejder professionelt med konceptudvikling, opsætning af kampagner og rapportering. Denne kampagne var bare den første af de mange, jeg er sikker på, vi kommer til at lave sammen med Web2Media."

Helena Sloth, marketingansvarlig for CPF Denmark A/S

 

Sådan skaber vi øget kendskabsgrad for CPFs produkter hos forbrugerne

Web2Media hjælper CPF med at skabe øget product awareness gennem sociale medier. Vi har stået og står for konceptudvikling og kampagnestrategi inkl. kampagnekommunikation og design, udarbejdelse og aktivering af 3D-filter samt annoncering på Facebook, Instagram og YouTube herunder kanalstrategi, budgettering og eksekvering.

Denne kampagne er et godt eksempel på, hvordan man kan engagere forbrugere gennem sociale medier og derved skabe øget kendskab og en stærkere relation mellem forbruger og brand, og derved skabe den altafgørende præference hos forbrugeren.

Læs om digital strategi
Læs om hvordan vi kan hjælpe dig

Book uforpligtende sparring

Kig forbi Hundehuset, og lad os tage en snak om din online forretning.
Her er roligt og rart, og vi garanterer, at du får værdi med herfra.

Vi bider ikke – og det binder ikke!