CPF Denmark A/S er den skandinaviske afdeling af Charoen Pokphand Foods, som er én af Asiens største fødevareleverandører. Gennem deres brand, Kitchen Joy, fremstiller de blandt andet thailandske færdigretter under navnet, Thai Cubes. De sælger ikke direkte til slutbrugeren, men forhandler deres produkter gennem detailforretninger, herunder primært Salling Groups kæder.
CPF’s største udfordring er at sikre, at forbrugeren vælger deres færdigretter, når de står overfor de mange valgmuligheder i supermarkedet.
Derfor har CPF og Web2Media gennem næsten 2 år arbejdet målrettet på at øge kendskabet til Kitchen Joy og herunder produktet Thai Cubes. Et samarbejde der bl.a. har resulteret i en månedlig stigning i antallet af brandsøgninger med 84%.
Læs med og bliv klogere på samarbejde, strategi og resultater.
Strategi og indsatser:
- Udvikling af digitalt lag på eksisterende offline kampagner via 3D-filter interaktion med brand og produkt
- Målrettet SoMe-marketing såsom konkurrencer, der binder offline- og online tiltag sammen
- Løbende strategisk og operationel sparring på udviklingen af koncepter
Kampagnen startede som et offline koncept, hvor vi skulle designe plakater til landets gymnasier og videregående uddannelser. Web2Media ønskede at tilføje et ekstra digitalt lag til kampagnen for at engagere målgruppen bedst muligt. Det var sådan, konceptet omkring et 3D-filter kom til live. Konceptet gik ud på, at forbrugerne skulle tage et billede med Thai Cube-filteret og sende det ind til CPF for at deltage i en konkurrence.
- Vinderne af konkurrencen – en hel klasse med deres hjemmelavede Thai-cubes på hovedet.
For at eksponere kampagnen har vi annonceret på både Facebook, Instagram og YouTube. Derudover arbejdede vi med en influencer-strategi, hvor vi i samarbejde med 2 forskellige influencer-bureauer, fik engageret flere mikro-influencere på Instagram samt nogle store YouTubere. Ud af dette samarbejde blev der blandt andet produceret to videoer, som har fået +500.000 organiske visninger på to YouTuberes respektive kanaler.