At udvide sin forretning til nye markeder kan være en spændende mulighed for vækst. Det åbner døren til nye indtægtskilder og en bredere kundebase. Men for at opnå succes på nye markeder er det vigtigt at have en klar plan. Hos Web2Media har vi masser af erfaring med at gøre digitale markedsføring enkel og effektiv, så den hurtigt får succes på nye markeder. Den viden vil vi gerne dele lidt ud af her. Så læs med og bliv klogere på de tre marketing-skridt, der sikrer dig en succesfuld indtræden på dit nye marked.
1. Kend dit nye marked
Første skridt mod international vækst er at vælge det rette marked. Det kræver en dybdegående analyse af markedspotentiale, konkurrence, kultur og lokale standarder. For at sikre dit brands succes i et nyt marked, skal du forstå både dine konkurrenter og dine unikke salgsargumenter (USPs) til bunds.
Læs mere om hvordan vi hjælper med Markedsanalyse & Prioritering her.
2. Få hjemmesiden lokaliseret
Dit website er ofte kundens første møde med din virksomhed, og derfor skal det være professionelt, let at navigere og kulturelt tilpasset det nye marked. I lande som Tyskland, hvor forbrugerne er mere forsigtige, er tillid simpelthen altafgørende. Mangler dit site tillidsstempler som TrustedShops, Trustpilot, Norton, McAfee eller brugeranmeldelser, eller indeholder det fejl, risikerer du hurtigt at miste kunder til konkurrenterne.
Det er yderst sjældent, at dit danske eller engelske side bare kan kopieres og oversættes, og bagefter kan konvertere tilfredsstillende. Heldigvis kan man med små justeringer ret hurtigt få den tilpasset e-commerce kulturen i det nye marked.
Læs mere om hvordan vi hjælper med Lokalisering & Oversættelse af Websites her.
3. Lav markedsføring der rammer rigtigt
Målrettede og kulturelt relevante digitale kampagner er nøglen til at skabe kendskab og tillid, når man er ”den nye i klassen”. Over tid opbygges den stærke markedsposition, som så mange sigter efter. Det kan tage lang tid, hvis man ikke tænker sig god om.
Ved at bruge en skræddersyet strategi til markedet på platforme som Facebook, Instagram og Google Ads, accelererer du både synlighed og engagement. Skræddersyede kampagner sikrer også, at din kommunikation rammer præcist hos de ønskede lokale målgrupper, så du ikke spilder dine annoncekroner på de forkerte mennesker.
Læs mere om hvordan vi hjælper med Digital Marketing & Forretningssupport her.
Klar til næste skridt?
Når du går ind på nye markeder, er det en fordel at have erfarne partnere med på rejsen, som har prøvet det før. Så tag fat i os, hvis du gerne vil vide lidt mere om, hvordan vi sammen kan sikre dine vækstmål på dit fokus-marked.
Du kan også læse mere om vores arbejde med internationalisering her.