Vil du gerne lave 5-stjernede Google shopping-annoncer, der øger din klikrate og får dine produktannoncer til at skille sig ud fra dine konkurrenters? Så læs med her.
3 hurtige fordele ved produktanmeldelser i Google shopping
- Øget CTR på Google shopping
- Øget trust blandt nye kunder, der ikke kender dit brand
- Flottere og mere fremtrædende annoncer end dine konkurrenters
Hvorfor er det en god idé?
Med Googles produktanmeldelser på Google Shopping, kan du vise nye potentielle kunder, at du har produkter i høj kvalitet, som andre i markedet synes godt om. Ikke nok med at stjernebedømmelsen giver en god visuel effekt på dine annoncer, så kan det også øge CTR fra Google Shopping (Performance Max).
Læs mere om de mest grundlæggende oplysninger fra Google her.
Hvad kræver det af mig?
Hvis du allerede i dag indsamler produktanmeldelser på din hjemmeside, så er det ganske let at komme i gang. Så længe du bare har minimum 50 produktbedømmelser i alt, så kan du følge denne korte vejledning.
I Google Merchant Center starter du med at komme godt i gang ved at vælge ’Vækst’ og derfra ’Administrer programmer’. Gå til ’Produktbedømmelser ’og udfyld formularen fra Google.
Så snart du har udfyldt formularen, kan du indsende dit feed med produktanmeldelser under punktet ’Marketing’ og derfra ’Produktanmeldelser’.
Sådan skal dit feed med produktanmeldelser se ud:
Tillykke! Du har nu åbnet op for at kunne indsende din produktanmeldelser via et feed til Google Merchant Center.
Hos Web2Media er vi eksperter i produktfeeds, og dette er blot en lille bid af vores viden, som vi deler med dig her.
Når du skal indsende dit feed med produktanmeldelser til Google Merchant Center, er det vigtigt, at du overholder Googles krav til produktdata.
Du kan læse alle krav til dit feed her.
Du behøver ikke den fulde mængde data. Følgende punkter er de vigtigste, som du skal have til rådighed:
- Reviewer: Hvem kommer anmeldelsen fra
- Rating: Hvor mange ”stjerner” fra 1-5 (eller 1-10).
- Produkt Id: GTIN, SKU eller MPN (vi anbefaler GTIN)
- Produkt URL: Landingssiden på produktet der anmeldes.
- Review URL: Landingssiden hvor anmeldelsen er tilgængelig – ofte er det, det samme som produkt URL
- Review timestamp: Hvornår er anmeldelsen modtaget
- Content: Hvad skriver anmelder i sin anmeldelse
Virker det uoverskueligt? Bare rolig. Vi er klar til at hjælpe, og selvom du ikke ved, hvordan data skal struktureres, så kan vi hjælpe med at bygge de nødvendige feeds.
Det eneste vi behøver er en Excel-fil eller et udtræk af dataene, så kan vi hjælpe dig godt i gang.
Er du stadigvæk ikke overbevist?
Når du først er godkendt, er det ikke kun dine egne anmeldelser, du får vist i dine Google Shopping-annoncer. Google finder andre anmeldelser på produkter med samme GTIN-nummer, som indsamles af andre forhandlere. Dermed kan du drage fordel af alle produktanmeldelser i Googles økosystem, så snart dit Google Merchant Center er godkendt til produktanmeldelser. Det er effektivisering af din digital marketingindsats!