Content marketing: Værdifuldt indhold for dine kunder
Forbrugerne har i dag selv mulighed for at finde informationer om produkter, og de bestemmer selv, hvornår og hvordan de får dem.
Det kræver nye markedsføringsstrategier, hvor du har flere muligheder end nogensinde for at tiltrække dine kommende kunder - og fastholde dine eksisterende.
Gør du det på en engagerende, kreativ og ikke mindst gennemtænkt måde, der giver værdi til dine kunder, vælger de dig og dit produkt – igen og igen.
Stiller du dig til rådighed for dine potentielle kunder med kvalitetsindhold i form af content marketing, er du allerede milevidt fra dine konkurrenter, når kunden er klar til at købe.
Vidste du ...
At den mest værdifulde valuta for din virksomhed er tillid. Ingen ønsker at købe noget af dig, hvis de ikke stoler på dig. Du skal derfor opbygge tillid til dine potentielle kunder gennem content marketing, inden du forsøger dig med salg.
Hvad er content marketing?
Traditionel outbound marketing med annoncer i aviser, reklamer på tv samt breve og telefonopkald til en bred skare mister terræn.
I stedet går vi mod, at virksomheder stiller sig til rådighed med kvalitetscontent online for de opsøgende kunder, hvor end de er på købsrejsen. På den måde gør de sig fortjent til kundernes opmærksomhed. Det kaldes pull marketing.
Pull marketing kan deles ind i fire stadier - At tiltrække, konvertere, sælge og pleje.
Her kommer content marketing ind i billedet, fordi det kan bidrage med værdifuldt indhold på de fire stadier:
1) Lad forbrugeren få færten af din virksomhed gennem brugbare blogindlæg, SEO-arbejde, indbydende landingssider og content på sociale medier. Sæt dig ind i deres behov og svar på deres spørgsmål.
2) Konvertér dine besøgende til leads gennem e-mailformularer på landingssider og sociale medier gennem blandt andet e-bøger, whitepapers og guides.
3) Gør dine leads til kunder gennem personlige og målrettede nyhedsbreve og e-mails.
4) Sørg til sidst for at gøre dine kunder til ambassadører for din virksomhed ved at pleje dem med skræddersyet og relevant indhold, de kan interagere med.
Som du kan se, spiller content marketing eller indhold en stor rolle på hele købsrejsen. Lægger du en plan, der er gennemtænkt og optimeret i forhold til din forretning, er der mange muligheder for både at skabe værdi for dine kunder og din virksomhed.
Fakta
Lav indhold, der besvarer dine kunders spørgsmål og oprigtigt forsøger at afhjælpe deres pains og guide dem til det rigtige køb. Har du fanget deres opmærksomhed med content marketing i researchprocessen og indtaget rollen som en troværdig rådgiver, er du allerede meget tættere på et salg.
Hvad kan vi hjælpe med?
Hos Web2Media kan vi hjælpe dig med at skrive en bred vifte af tekster inden for content marketing-strategi. Har du brug for, at dine potentielle kunder får øje på dig, kan vi skrive engagerende blogindlæg, lave indbydende landingssider og kreere opslag til sociale medier. Vores SEO-afdeling kan hjælpe med alt fra SEO-analyser til copywriting af tekster, der er søgemaskineoptimerede.
Vi har også erfaring med at skrive whitepapers og guides, hvor tekstforfatter og designer arbejder tæt sammen for at skabe det optimale visuelle og professionelle udtryk. Vi har hjulpet adskillige virksomheder med at generere leads fra annoncering med whitepapers på sociale medier.
Har du i stedet brug for at gøre dine leads til kunder eller fastholde dine eksisterende kunder, hjælper vi med personlige og målrettede nyhedsbreve og e-mailflows.
Vi har mange års erfaring med content marketing-strategi. Vi kan rådgive dig og producere indhold, der giver værdi for både dine potentielle og eksisterende kunder samt din virksomhed.
Få en sparringspartner til din content-afdeling
Har din virksomhed en eller flere ansatte eller skribenter i din marketing-afdeling, som kunne spilles endnu bedre med gode råd og best practice inden for content marketing og tekstforfatning? Så står vi klar med rådgivning og vejledning. Lad os være den ekstra hjælpende hånd til din virksomhed, som gør, at dine medarbejdere selv kan spille bolden i mål. Det kan eksempelvis være:
- Rådgivning i digital kommunikationsstrategi og content
- Proofreading af webtekster
- Korrekturlæsning og feedback på webtekster
- Vejledning i grafisk kommunikation
- Rådgivning inden for PR og pressemeddelelser
360-graders bureau sikrer dig den optimale kampagne
Hos Web2Media behøver du ikke at have dine markedsføringsaktiviteter spredt ud ved flere forskellige bureauer. Vi kan varetage hele processen for dig.
Vi hjælper dig med den indledende rådgivning, at sammensætte en virkningsfuld content marketing-plan, udføre den med kompetente og erfarne tekstforfattere og designere samt følge kampagnen til dørs med løbende analyser og optimeringer.
Vi sidder i samme hus i Aarhus, så alle specialister arbejder sammen, og du er på den måde sikret sammenhængende kampagner med Europas måske bedste rådgivere og specialister inden for online markedsføring.
Skal vi tales ved om content marketing?
Har du brug for sparring, inspiration eller afklaring? Eller vil du gerne skære helt ind til benet og finde ud af hvilken strategi for din content marketing, der er den rigtige vej at gå for din virksomhed?
Så tag fat i os og få en uforpligtende snak om content marketing.